Kerana Durian Aku Dijatuhkan Talak



Minta pendapat blogger berkaitan dengan masalah ni.....

Yang baik dijadikan pengajaran yang buruk jadikan sempadan....


salam
Entah laaaa, aku pun tak tau sama ada ia benar2 terjadi atau tidak tapi yang pasti aku sekarang di dalam keadaan ragu2, ceritanya begini, sekarang musim durian so aku ada la minta suami aku membeli durian, dalam masa yang sama aku dah janji nak ngan adik2 aku kalo suami aku beli durian aku akan hantar beberapa biji kat umah dorang, pada suami aku beli durian , aku tak jamah satu ulas pun sebab aku kecik ati suami aku beli `tak seperti yang dijanjikan, tak banyak la dia beli, so mana cukup nak bagi adik2 aku, aku bukan aper adik2 aku beli dorang ingat ipar dorang (suami aku) so bila time laki aku beli dia langsung tak ingat ipar2 dia ( adikberadik aku).....
keesokannya aku kuar ngan laki aku beli baju raya anak2 aku, kebetulan aku nampak durian tepi jalan, so aku suh laki beli, ya allah sedih tak terkata, 'adik beradik kau nak makan, nak menyusahkan aku pulak, ....aku dengan tersentap kat hati terus masuk dalam ketete, sepanjang perjalanan ke rumah aku menangis tanpa sepatah kata, kenapa disebabkan durian aku ditengking macam tuh.....bila pertengah jalan nak keumah laki aku berhenti , rupa-rupanya dia beli durian tapi  dalam masa yang sama dia call adik2 aku dalam bahasa yang ckup kasar, dia ' wei kau nak sgt makan durian datang amik umah, aku tak ada masa nak hantar' d(dalam nada yang cukup kasar), aku apa lagi melalak bila dengar laki cakap macam tuh, barang makan tapi hati dia cukup tak ikhlas .

adik aku terus sms aku dia kata, ' wei along aku tak mengelapu duit laki kau nak makan durian,'.....dalam masa yang sama adik aku  sms ayat yang sama pada laki aku, aper lagi laki terus naik berang. ' terus dia kata kalo korang tak ambik durian  umah mak, jatuh talak satu pada kakak kau'........aku terus melenting aku kata benda makan kau sanggp jatuhkan talak pada bini kau.

durian yang laki aku beli terus aku hantarkan pada mertua aku....laki aku baik berang bila durian yang dia beli tadi aku hantakan pada mak dia, terus dia sms pada ayah dia , 'itu durian adik beradik dia, kalo korang ambik jatuh talak satu'....tapi aku dengan bodohnya beli durian lain dan pujuk adik aku datang amik durian, malam tuh adik aku datang dan dia hanya ambik sebiji jer durian yang beli tapi bukan durian yang laki aku beli sebab durian tuh semua aku dah hantar ke umah mak dia....

yang aku tertanya2, hanya allah je yang tahu bertapa sakit, remuk, sedih , bila laki sendiri sanggup jatuihkan talak disebakan durian, ya allah aper aku nak buat sekarang, talak tuh dah jatuhke pada aku????????????????????

Comments

  1. Awok tak tau nak cakap ape....
    disebabkan sebjik dughian....
    bulih jadi macam ni.....
    nipis sangat iman die tu...sampei mudah die jatohkan talak pade bini die.....

    ReplyDelete
  2. erm xtahu kan nk ckap ap dah,huhhu

    ReplyDelete

Post a Comment